6 Ekim 2012

Foursquare İle CRM Kampanyaları Gerçekleştirmek!


Lokasyon Bazlı Sosyal Ağlar

Foursquare, lokasyon bazlı sosyal ağ servis olarak gündelik hayatta etkisini tüm dünyada hissettiriyor. Mobil internet kullanıcısı ile lokasyon bazlı web sitesi arasındaki entegrasyonun geldiği son nokta: Foursquare, şirketlerin artık bütünleşik pazarlama hareketlerinden birey odaklı pazarlama hareketlerine geçişi için oldukça etkili uygulamalar sunuyor.

CRM uygulamaları yani customer relationship management, Türkçe çevirisiyle müşteri ilişkileri yönetimi için paha biçilmez bir kaynak: lokasyon bazlı sosyal ağlar. Sistem; akıllı telefon, mekan, promosyon ve satın alma eylemi entegre olarak gerçekleşebiliyor.

Fourqsuare ortamında neler yapabilirsiniz?

İlk önce Campaign sekmesiyle markanızın temel bilgilerini ve hizmet kurallarını oluşturmalısınız. Sonrasında, kampanyaların içeriğini, süresini, şartlarını special sekmesi üzerinden belirleyebilir, uygulamayı kullanıcılarına sunabilirsiniz. Etkileşim pazarlaması olarak yapacağınız aktivite, markanıza ve size şunları sağlayacaktır:

  • Marka bilinirliği oluşturup, takipçi kazanmak,
  • Promosyon sunumu ve çeşitli kampanyalarla "anında" satın alma eylemine yönlendirmek,
  • Ve uzun vadede pazar payı gelişimi,
  • Gün içindeki check-inlerle (buradayım/buradayız) müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin sosyal hareketlerini istatistikî olarak inceleyebilirsiniz. 
Müşteri kitlenizin ve potansiyel kitlelerin demografik bilgilerine online ve mobil olarak sahip olursunuz. En sık gelen ziyaretçileriniz (Mayor) tespit edip, etkin ve doğru müşteri ödüllendirmesi için gerçek dataları üretebilirsiniz.

Foursquare  online-offline kampanya entegrasyonu 

Uygulamayla şirketler, gsm operatörlerinden veya crm data hizmetleri firmalardan veri hizmet alıp, lokasyonları içindeki mobil kitlelere hatta bireye kolaylıkla pazarlama aktivitesi olarak ulaşabilir. Uygulamayı kullanıp, doğru konumlandırmayla uygun promosyon sunup, süreçte satışlarını %... arttıran doygun pazar markaları var. 

Fourqsuare, şirketlerin kullanıcılar üzerinden diğer sosyal ağlara entegrasyonu da sağlıyor.  Mobil kullanıcılar üzerinden gerçekleştirilecek lokal destekli bir kampanya firmanın, Seed yayılımı göstererek mobil ve en önemlisi offline pazarlamasını güçlendirebilir.

Foursquare kelimesini Türkçeye sağlam diye çevirirsek ya da kelimeyi ikiye bölersek uygulamanın işlevselliğine bağlı olarak dört dörtlük, sağlam sonuçlara ulaşabiliriz. Uygulama ticari, yarı-ticari, gönüllü ve kişiselleştirilmiş başka konseptlerde sosyal ağ kurulumuna uyarlanıp, kolaylıkla uygulanabilir.

Uygulamanın temel kolaylığı, Amerikan yaşam biçimi olarak sevdiğimiz ve keyfine doyamadığımız “just do it” söylemine uygun konumlanması. Düşünmeden anlık ve hemen katılım için yerinizi konumlandırınız lütfen! - “just check-in ” Yakın bir tarihte, değişik şirketler örneğin bir giyim markası “siz hala check-in yaptıramadıklarımızdan mısınız?” gibi klişe ama can alıcı espriyle karşımıza çıkabilir.
GAP firmasının Foursquare kampanya hesabı
Uygulamanın pazarlama faaliyeti olarak başarı sayısal değeri neden yüzde % 87 olmasın? % 13 payını; uygulama hatası, parazit yada şanssızlık başlığı altındaki herhangi bir handikap olarak isimlendirebiliriz.

Online ile offline arasında kurulacak pazarlama faaiiyetleri birliği için Foursquare'in lokasyon yapısı son derece müsait görünüyor. Uygulamanın, ticari ihtiyaçların karşılamasının yanında her bireye, özel iletişim olanakları sunuyor. “Ortak check-in yapalım!” eylemleriyle kimse iletişimsiz kalmıyor. 
Buradayım ve Buradayız.

Ahmet Usta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.