Sosyal medyanın web 2.0 günleriyle hayatımıza girmesi ve olmazsa olmazlarımızdan biri olması yaklaşık
4-5 seneyi buluyor. Bu süreçte sosyal medya; teknoloji olarak gelişmeye ve yeni
segmentler oluşturmaya devam ediyor, etkileşim
ağını büyültüyor. Bu noktada biraz kararsız, biraz da değişime direnen insanın
aklına şu soru geliyor: “Peki, sosyal medya ne üretiyor?”
Bu soruya karşılık “Fiziksel olarak bir şey üretmiyor ama kendisini endüstri olarak kabul ettirmiş
futbolda bir şey üretmiyor ve şirketleşmiş
futbol kulüpleri borsada milyon dolarlık işlem görüyor” denebilir. Futbolun, kitlelerin yaşamlarında doğrudan üretimi
veya katma değeri fazla olamasa da farklı sektörlere direk ya da dolaylı
etkisini herkes az çok biliyor. Ayrıca “Hayat,
futbola fena halde benzer” bakış açısının ekonomiye etkisi çok çeşitli
biçimlerde gerçekleşmeye devam ediyor.
Tüketiciler, müşteri olmak için ürün ve hizmet ile ilgili soruları “Google’layarak
öğrenme” refleksini artık edindiler. Müşteri; öğrenme, karşılaştırma ve satın
almada faaliyetlerinde interneti kullanarak daha aktif hale geldiği için
işletmelerin, sosyal medya üzerinden beklentilere doğru cevaplar vermesi
gerekiyor. Sonuç olarak işletmelerin, talep
yaratmak ve talebi yönlendirmek için, sosyal medya uygulamalarına daha çok bütçe
ayıracakları bir sürece girmiş bulunuyoruz.
Ahmet Usta
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.