Sandbox Google’ın kullandığını bir algoritma olduğu düşünülmektedir ama şirket tarafından resmi olarak açıklanmamıştır. SandBox, yeni sitelere uygulanan bir filtreleme sistemidir. İnternet dünyası, Google’ın daha iyi arama sonuçlarına ulaşmak için kullandığı illegalite ile mücadele yöntemlerine sandbox ya da “sandbox etkisi” adını vermiştir. Sandbox filtresi yeni kurulan sitelerin, “spam site” olup olmadığını anlamak için kullanılan “deneme süreci filtresi”dir.
Google, web sitelerini belli bir gizlilik taşıyan algoritma sonuçlarıyla değerlendirmektedir. PageRank yani sayfa değeri, web sitenizin aldığı backlink (referans linkler) ve içeriklerinize göre belirlenen bir değerlendirme puandır. PageRank değeriniz büyük oranda backlink birikiminiz sonucunda oluşan TrustRank (güven değeri) gibi bir dizi ölçümlemenin sonucunda oluşur.
Google, web sitelerini belli bir gizlilik taşıyan algoritma sonuçlarıyla değerlendirmektedir. PageRank yani sayfa değeri, web sitenizin aldığı backlink (referans linkler) ve içeriklerinize göre belirlenen bir değerlendirme puandır. PageRank değeriniz büyük oranda backlink birikiminiz sonucunda oluşan TrustRank (güven değeri) gibi bir dizi ölçümlemenin sonucunda oluşur.
Sandbox Etkisi
Söylenen oldur ki, Google algoritması, yeni ve güven vermeyen web sitelerini belli bir süre (1ile 6 ay arası) spam site tanımı ile gözetimde tutup sandbox listesine almaktadır. Bu deneme süresi içerisinde, site-blog üzerinden yayınlanan içerikler, uygun anahtar kelimeleri ve bilgileri içerse dahi bazen arama sonuçlarında gösterilmemektedir. Bu izleme sürecinde kaliteli içerik ve legal backlink kaynakları kazanan site, arama motorunun güvenin kazanıp sandbox ve spam filtresinden çıkmaktadır.
PageRank, Sanbox için referans değildir
PageRank, domain yaşı ve hit sayısı yüksek sitelerde sandbox’a düşmektedir. Birçok site, iyi sayfa değeri ve referans bağlantıya sahip olsa dahi, sandbox’a düşebilir. Sandbox uygulamasında pagerank değeri önemli değildir, bu ilişkisizlik illegal seo çalışmalarına karşı sandbox’ın karmaşık yapısını göstermektedir.
Google SandBox Effect |
Diğer taraftan, genel kanının aksine Sandbox uygulamasının gerçek olmadığını söyleyen web uzmanları bulunmaktadır. Bu uzmanların kanıtı ise, Black Hat Seo, link ticareti ve paravan site uygulamaları ile bazı sitelerin, hala arama sonuçlarının üst sıralarında görüntülenmesidir.
Filitre ve Sandbox
Google yeni siteleri ya da illegal oluşumları önce filtre ile takibe alır. Filtre takip sürecinde, devam eden spam ve hack link oluşumları sitenizi sandbox’a düşürebilir. Doğal olmayan yollarla yapılan SEO (Black Hat) ile kısa zamanda çok sayıda backlink almanız, sitenizi karantinaya almak için yeterli sebeptir. Sandbox karantinasına alınan site, arama sonuçlarında reel yerini ve değerini kaybeder, arka sıralarda gösterilir. Böylece Google, doğal içerik geliştirmen siteyi, organik arama sonuçları ve hit sayısı üzerinden cezalandırır.
Bu duruma düşen site, doğal seo ve özgün içerik paylaşımlarla güven tazeleyip sandbox’dan çıkabilir. Sandox kötü amaçlı web sitesi çalışmalarını önüne geçmek için geliştirilmiş önlem, uyarı ve düzenleme sistemidir. Sanbox’a girmesi kolay ama çıkması zordur, uzun süre legal çalışmalar yapılsa dahi web sitesi sandbox’tan çıkamayabilir.
Sandbox’un temel hedefi, yeni ve hızlı gelişim gösteren sitelerin legal yada illegal olup olmadığını kontrol etmektir. Google güvenilir domain ve web sayfalarını dahi, doğal seo ve içerik konusunda uyarmak ve optimize etmek için filtre ve sandbox kullanmaktadır. Sandbox’dan çıkmanın tek legal yolu, özgün içerik ve doğru seo çalışması yapmaktır.
Ahmet Usta
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.